AAA

Archiwum - Aktualności

20 czerwca 2016 23:24

Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu Kraków 2016

W marcu 2016r wybrani uczniowie klas 2A, 2B i 1B uczestniczyli w 3-dniowym cyklu warsztatów poświęconych polskiemu systemowi parlamentarnemu, samorządowemu i zaangażowaniu obywatelskiemu, poznali rzeczywiste mechanizmy, które rządzą życiem publicznym.

Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu to projekt ogólnopolski realizowany przez Klub Jagielloński. Zajęcia prowadzone były w formie innowacyjnych symulacji, gier i zajęć typu case study.

Pierwszym etapem projektu była symulacja odwzorowująca działania polskiego parlamentu. Na drugich warsztatach uczniowie przeprowadzili symulację rozwoju swojego miasta. Celem trzeciego warsztatu było zrealizowanie przez uczniów projektu społecznego na rzecz społeczności lokalnej w duchu nowoczesnego patriotyzmu.

Podsumowaniem ogólnopolskiego projektu był trzydniowy był wyjazd do Krakowa w dniach 1-3 czerwca 2016 roku.  Uczestniczyła w nim grupa uczniów naszej szkoły, która brała udział w projekcie.

Pierwszego dnia  wraz z opiekunem p. Mariuszem Kamińskim zaraz po zameldowaniu, w połozonym nad Wisłą Ośrodku Salezjanskim, udaliśmy się na zwiedzanie Krakowa ( Rynek Główny, Zamek Królewski na Wawelu, Sukiennice, Kościół Mariacki).

Następnego dnia wraz z  uczestnikami projektu z całej Polski, rozpoczęliśmy dzień od gry miejskiej. W naszej grupie najlepiej spisał się nasz opiekun, dzielnie wykonując zadania. Zmęczeni porannymi wyzwaniami udaliśmy się na obiad. Wieczorem wszyscy razem poszliśmy na spotkanie z zaproszonymi gośćmi, m.in. z Maćkiem Musiałem. Dzień zakończyliśmy koncertem zorganizowanym przez Klub Jagieloński i po raz kolejny udaliśmy się do centrum Krakowa.

Ostatniego dnia wycieczki rozpoczął się główny punkt wyjazdu- półfinał, a następnie finał.  Grupy z całej Polski podsumowywały swoje pomysły, działalności na rzecz patriotyzmu i społeczności.

Zwycięzcą ANP zostało Liceum Ogólnokształcącego z Ropczyc, zaś my otrzymaliśmy wyróżnienie i dyplom!

Finał można było zobaczyć w Panoramie w TVP2. Zainteresowanych zapraszamy na powtórkę: Panorama

Wyjazd zaliczamy do udanych, pomimo zmęczenia i licznych odcisków Śmiech

Żałujemy że nie wszyscy z projektu mogli znaleźć się w Krakowie. Dziękujemy Wam za chęci i włożoną pracę! Jednak szczególne podziękowania kierujemy do p. Alicji Saeed za wsparcie i do p. Mariusza Kamińskiego za niezwykłe zaangażowanie podczas Gali ANP. Chcemy także podziękować Panu Dyrektorowi i wszystkim nauczycielom za wyrozumiałość.